Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

O. T. Bil på skinnerne... (Generelt)

af Ove Nygaard, 24/2 2017, 09:47 (2612 dage siden) @ Niels Munch

Ak ja, problemet er nok universelt. Jeg oplevede i et Amtrak-tog mellem Montreal og New York, at vi indhentede en redneck på en , der kørte i sporet. Han nåede at hoppe uskadt i grøften, og ATV'en blev kvadret af vort lokomotiv. Den lokale sheriff og hele tabernaklet blev mobiliseret, og efter mere end 1 time kunne vi - efter konstatering af uskadt lok - fortsætte rejsen, hvor vi ankom ret forsinket i N.Y.

Da skriveriet på grænsen mellem Canada og USA i forvejen havde taget tid, blev ankomst i N.Y. ret forsinket, og turen varede noget mere end de stipulerede 11 timer!

M.v.h.
Niels

Kære Niels m. fl. globetrottere.

Sådan helt O. T. (jeg har fået lært, hvad det betyder), så vil begrebet "bil på skinnerne" blive hverdagskost, når Letbanen åbner i Aarhus. Der har været nogle episoder ved Letbanen i Bergen, som er blevet kommenteret i TV af Letbanesekslabets direktør. Letbanetogene skal efter forklaringen "køre på sigt", og bilisterne (og letbanetogene) skal blot respektere lysreguleringerne m. v. Som "gammel jernbanemand", der har været med til at beslutte automatiske bomanlæg i signalafhængighed og signalblok på en enkelt af de strækninger, som "opgraderes" til letbane, spekulerer jeg på, hvorledes krydsninger afvikles og sikres på de enkeltsporede dele af letbanen til sin tid. Men det er der nok styr på, så jeg kan jo bare læne mig tilbage og glæde mig til (gen)indvielsen.

Bedste hilsener

Ove af Erritsø
og selv O. T.;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak