Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Slid på IC3/MF (Jernbanen i dag)

af Gæst1, 24/2 2017, 12:55 (2589 dage siden) @ Scharfenberg

. Stort set alle komponenter er udskiftet på IC3.

Men computersystemet er stadig IT-teknologi fra 1980erne og vognkassens aluminiums sider er vist aldrig blevet efterset med radar/røntgen. Sidstnævnte gjorde man i Israel på nogle af de ældste togsæt, og de blev hensat pga mikroskopiske revnedannelser - efter sigende på grund af hyppig overbelastning (for mange passagerer). De nyere Israelske IC3 har sensorer der ikke tillader dørene at lukke, hvis vægten af passagerer er for høj. Efter sigende indført, da den tekniske direktør for Israels jernbaner var tidligere Jagerpilot og ikke ville acceptere drift med overlæs.

Nu kørte de israelske tog vist også primært i bjergene (mange kurver og stigninger), så en direkte sammenligning er nok ikke mulig, men emnet var oppe og vende ift de danske IC3 for nogle år siden, så ovennævnte er direkte fra hukommelsen.

Generelt er alle sliddele skiftet - og de er nok klar til at blive skiftet igen...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Lokomotivfabrikker

Læs historien om:
Nakskov Skibsværft
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak