Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

HForårskaos i Ringsted? (Generelt)

af Frank Poulsen, 2/3 2017, 16:33 (2583 dage siden) @ Jens Hansen

Men jeg undres så over at tog fra Kalundborg aflyses, det må dog være muligt at køre til f.eks. Roskilde. Må være irriterende for rejsende lokalt på Nordvestbanen.

Jeg giver dig helt ret i den pointe! DSB er ikke gode nok til at have planer klar for personale og materiel til at køre del-løb ude i provinsen. Man kan afkorte ringstedtog til Borup eller Roskilde, hvis der er problemer længere ude. Men er problemerne fra Høje Tåstrup og ind, så bliver det helt aflyst... Som man per automatik tror at alle skal til København... Og ja der skal selvfølgelig være nogle stammer derude. Men det er mere at man har planer klar for udtynding af tog osv. Så bør man også have planer klar for alternative kørsler blandt provinsbyer i et vidst omfang... Især når det er muligt at vide flere timer før morgentrafikken starter... Men igen tror jeg man hele tiden fokuserer på til og fra København. Alle tog på Sjælland har jo også den køreretning (undtagen privatbaner og Lille syd). Alle linjer peger den vej. Jeg synes jo stadig at der burde køre et regionaltog Nykøbing Falster - Næstved - Slagelse (gerne med nogle få km sløjfe vest for Ringsted) og så til Kalundborg. Og på nogle alternative "ringbaner" på Sjælland. Der ville kunne spares SÅ meget rejsetid! Og prisen hvis man sammenligned med Billundbanen for at etablere enkeltspor fra Høng til Kalundborg burde kunne laves for 1 milliard ligeså som til Billund. Og så lidt til sløjfen vest for Ringsted. Så kunne man køre Næstved Kalundborg for den halve tid af med bus i dag... Og prisen er væsentlig billigere end det vil være at bygge motorvej Næstved - Slagelse - Kalundborg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak