Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hypotetisk spørgsmål... (Generelt)

af ulca, 7/3 2017, 11:19 (2579 dage siden) @ ozzie

Hvis nu jeg driver en forretning, og denne ligger op af jernbanen, kan jeg så uden videre få lavet et spor ind til min virksomhed fra fri bane, eller er der 1000 regler på området.
Hvis nej, hvorfor så har DSV ikke eget spor i Hedehusende, og hvad med de sidespor i Køge?

Måske var der flere...

Skrivelsen er fundet på Facebook, men der er ikke svaret.

Jeg har en fornemmelse af, at det formentlig vil omfatte ansøgning til den givne ejer/forvalter af den lokale infrastruktur (sporene), måske også kommunen og andre myndigheder. For da ikke at nævne diverse godkendelser fra andre myndigheder og hvis sporet skal krydse fremmed ejendom, ejerne af denne.

Så svaret på dit spørgsmål er nok et spørgsmål om hvorvidt f.eks. DSV finder det forbundne besvær og de fornødne udgifter kan retfærdiggøres af det udbytte de vil få heraf.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak