Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tønder-Tinglev sendes i høring (Jernbanen i dag)

af NielsJ, 18/3 2017, 13:27 (2595 dage siden) @ gaest

Jeg forstår simpelthen ikke, at der er så meget hurlumhej omkring den bane. Den er lukket. Med god grund, for der var ingen gods, og ingen passagerer.


Hvad får jer til at tro at områdets virksomheder pludselig vil begynde at sende gods ad den bane? Det vil blive dyrere, mindre fleksibelt og langsommere end at sende det med lastbil som i dag? Tro mig, det er er INGEN der vil. Det er same idiotiske scenarie som i Esbjerg, hvor der bleb brugt 200 mill på at etablere rangerbanegård på havnen, uden at nogen havde undersøgt om der overhovedet var grundlag for det. Esbjerg Havns virksomheder vil ikke betale mere, få længere transporttid og miste flekisibilitet for at sende gods med jernbanen. Det er fakta.

Og som tidligere skrevet - passagerer vil bare gå fra bus til tog, og der er ikke nok til at understøtte det.

Og jeg er stærk modstander af, at staten skal yde støtte til en urentabel jernbane, bare fordi der er en masse nostalgi omkring den. At åbne banen igen ville være hul i hovedet. Og jernbanemuseer er der vist nok af :)

Lad den nu ligge ...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak