Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tønder-Tinglev sendes i høring (Jernbanen i dag)

af Svend, 18/3 2017, 14:40 (2588 dage siden) @ Gæst1

Banedanmarks normer og vedligeholdelsesstruktur er ikke velegnet til godsbaner med ringe trafik. En mere "lokal entreprenør ånd" baseret på kompetencerne ved regionsbanerne, havde nok holdt banerne (her tænker jeg primært Grindsted, Aabenraa og Tønder-Tinglev) åbne indtil sporet vitterligt ikke kunne mere, istedet for "aktivt" at arbejde for nedlæggelse før tid.

.
Mener du, at det ville være muligt fortsat at anvende sporet mellem Tønder og Tinglev, når Banedanmark noterer tilstanden således:

"På baggrund af besigtigelsen blev det konkluderet, at Tønder-Tinglev banen er i så ringe stand, at det vil være nødvendigt at foretage en sporombygning på størstedelen af strækningen. Dette er uanset om hastigheden sættes til skridtgang, 40 km/t eller 75 km/t. Skinnerne er fra før 1920, og skinnernes højdeslid på skinneprofilet er noget over det, der tillades i dag. Dette betyder, at skinnerne ikke længere er anvendelige. Svellerne er i ringe stand, og det vil være nødvendigt at udveksle halvdelen af svellerne, inden trafikken kan genoptages. Den sidste halvdel skal dernæst udskiftes inden for en kortere årrække".

og i givet fald: med hvilken faglig begrundelse?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak