Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tog kontra bus (Generelt)

af Frank Poulsen, 19/3 2017, 11:52 (2592 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

" I Rønnede kører den om gennem bolig kvarteret og standser 4-5 gange gennem igen en lille by. Og ligeså i Toksværd og Holme Olstrup... "

Her er du virkelig ude på dybt vand! Du kan da ikke sammenligne en metropol som Rønnede med Knoldesparkersamfund som Toksværd og Holme Olstrup???? :-)

Teknisk set kører bussen den lange vej gennem Rønnede, fordi den også skal betjene Kongsted, og ældreboligerne derimellem.
I "min" tid som buspendler, var der direkte busser i myldretiderne. Disse kørte den direkte vej, og var altid stuvende fulde.

Når det er sagt, så er der ganske rigtigt optimeringspotentiale i antallet af stop for busser. Om det så vil virke er en anden sag. Generelt opfatter jeg bussernes største udfordring som et mix af priser, rejsetid og særligt skiftetiden til anden transport.

Lasse
(Rønnede 1975-1995)

Ja det er selvfølgelig også for at betjene Kongsted ;) Det er jeg med på. Men stadig havde toget historisk kørt den vej, så var der ikke stoppet både i Kongsted og Rønnede ;) Det tvivler jeg på i hvert fald. Men ja kan da godt være der er en bus med få stop til Næstved, skal jeg faktisk ikke kunne sige.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak