Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tog kontra bus (Generelt)

af Frank Poulsen, 19/3 2017, 11:56 (2587 dage siden) @ 1993matias

Det er et meget interessant oplæg, du kommer med. Men jeg tror ikke de mange stop har stor negativ inflydelse på rejsetiden, da de næppe benyttes særligt ofte. Derfor koster det heller ikke særligt meget at have dem for hver 300 meter. Og så er det jo en øgning i komforten for passagererne, at de ikke skal til eller fra en station, men blot gå få hundrede meter til bussen (og demografien på landtet tenderer til den ældre halvdel).

Ja, er enig i at det er komfortmæssigt et plus at man ikke skal gå så langt for at komme med. Men til gengæld er det et negativt komfortpunkt når man rent faktisk sidder i bussen alle de stop og døråbninger osv. Som boende uden for storbyerne, der ser jeg jo busser som noget for ældre og skolebørn. Hvor mange arbejdsaktive pendlere tager en bus fra Faxe til Næstved? Når jeg ser busserne virker det som ældre eller unge til uddannelser. Hvorimod i toget tilsvarende mod Køge ser jeg mange arbejdende pendlere... Jeg har ingen tal der beviser noget af dette, men det er bare en fornemmelse jeg sidder med. Og så er det jeg tænker, hvordan kunne man gøre bussen mere attraktiv for den arbejdende pendler... Eller er det bare mig der tænker sådan selv :)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak