Tog kontra bus (Generelt)
Kører man i morgenmyldretiden fra Hårlev mod Køge eksempelvis, så mener jeg jo at der tabes rigtig meget tid. ved at busserne skal standse 3 gange i St. Tårnby (og 5-10 biler ryger uden om hver gang) og 3 gange i Valløby) hvor endnu flere biler når uden om fordi der er direkte buslommer... Havde jernbanen ligget der havde der selvfølgelig ikke kørt en bus og der havde aldrig været stoppet så mange gange med toget.
Nu er den buslinie tænkt som et supplement til Østbane-toget, der, som du skriver, ikke kører lige dér, men dog på en ret direkte strækning mellem Hårlev og Køge. Her er der kvartesdrift, og rejsetiden er 12 min., idet strækningshastigheden er 100 km/t. Og så holder toget ikke i kø fra Strandskoven og til Køge centrum.
M.v.h.
Niels
Østbanen a/s og Hovedstadens Lokalbaner A/S
1985-2005