Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"S-tog" i Østjylland (Trafikpolitik)

af LarsJels, Jels, 20/3 2017, 23:32 (2564 dage siden) @ BoergeOf61

Hej Lars.

Jeg har ikke nævnt København med eet ord, det må være din indtænkning.


Ja, det er jo i København, Danmark har S-tog.

Hej Børge

jeg troede, S-tog var sådan et internationalt udbredt udtryk, og nu er det jo ikke sikkert, at Danmark har lavet de smarteste togløsninger - der er ind i mellem ting, der taler i mod det. Interesserede kan tjekke S-togsløsningen omkring Innsbruck, som minder om Det Østjyske Bybånd, og hvor etablering af et S-togstilbud på eksisterende skinner, endda delvis enkeltsporet, startede i 2007, og øjensynligt har været en succes. Mit forslag er bl.a. inspireret af erfaringer fra skiferier i dette område.

> Et S-tog mellem Randers og Aarhus vil køre en anden rute og blot supplere busserne. Evt. gøre en enkelt bus i timen overflødig. Djursland-pendlere er slet ikke påvirket af dette forslag, de har heldigvis fået deres letbane. De andre pendlere er skam omfattet, de skal bare skifte i Langå eller Skanderborg, hvis de ikke vil med ind til Aarhus H :-)

Bare trist hvis de ikke skal til Aarhus.

Øhh, nu er jeg ikke helt med. Mit forslag går på, at regionaltog fra f.eks. Struer og Viborg kører helt som nu indtil Langå, men derefter kører uden stop til Aarhus H og sparer tid. De få passagerer fra Viborg eller Bjerringbro, som skal til Hadsten eller Hinnerup må så skifte i Langå, det er prisen. Til gengæld får de så også mulighed for at stå af i Søften, Tilst, Brabrand og Gellerup inden Aarhus H, hvis det er mere interessant. Det svarer fuldstændig til, at IC-tog til København stopper i Høje Tåstrup og derefter på Kbh. H. Vil man af på mellemliggende stationer, skal der skiftes til S-tog.

MVh, Lars

Mvh. Børge.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
DSB D830

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak