Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Tønder-Tinglev OT ... hørt ved nabo-landet (Jernbanen i dag)

af gaest, 22/3 2017, 08:34 (2563 dage siden) @ LHJ

Tak for svaret, som jeg straks omformulerer.


Hvorfor kan det lade sig gøre at køre tog Neumünster-Heide-Büsum, når det ikke kan/kunne lade sig gøre at køre tog mellem Nyborg og Svendborg, Herning og Viborg?

.
Et forsigtigt gæt: Politiske beslutninger


Ja, og så er det vel ikke helt uden betydning for kørslen med tog, at der ligger skinner Neumünster-Heide-Büsum, men ikke Nyborg-Svendborg og Herning-Viborg ;-) ;-) ;-)
Strækningen mellem Neumünster og Büsum har sandelig også været "truet", men fik lov at ligge og har i dag fået del i jernbanens (delvise) opsving. Det kunne også vel være sket for de to nævnte strækninger i Danmark, men sporet er fjernet for længst, og dermed giver sammenligningen ingen mening ...
vh
LH

Med til historien hører nok også at hvor DB havde diverse enmandsbetjente skinnebusser, "Rote Brummer" etc, så var DSB's bedste bud Mo eller Mp, eller andre flermandsbetjente Frichs kuriositeter.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak