Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"S-tog" i Østjylland (Trafikpolitik)

af andersj, Aalborg, 22/3 2017, 12:03 (2590 dage siden) @ ThomasTT


Men hvorfor lade det nye togsystem vende i Randers, samtidig med, at et andet togsystem nordfra vender i Skørping? Det virker logisk at samkøre dem. Det sparer vendetid og vil gøre det nemt at åbne en del stationer mellem Skørping og Randers, netop fordi det ikke rigtigt kan forsinke nogen, når det i princippet ligger mellem endestationer.

Fordi togsystemet Skørping-Skagen/Hirtshals primært vil betjene Aalborg. Det kunne eventuelt forlænges til Hobro så IC toget kunne droppe stoppet i Arden og evt. Støvring.


Jeg vil være betænkelig med stationer som Brabrand og Hasselager. De ligger langt inde og vil forsinke rigtig mange. Og deres potentiale virker begrænset. Enig med mundelstrup, det vil firsinke mange og er lokalt begravet i motorvej. Søften afhænger vel af, om/når der udbygges. Måske er letbanen nok, men den er meget langsom.

Brabrand og Hasselager er for at give omstigngning til letbanen. Det vil lette presset på letbanen fordi pendlere der skifter i hhv. Hasselager og Brabrand vil køre imod pendlerstrømmen til/fra midtbyen og udnytte den ledige kapacitet. Hvis man kommer vestfra og skal til eksempelvis Glostrup giver det også mere mening at man kan skifte i Høje Taastrup istedet for at skulle køre med helt ind til København H.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak