Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanens deprimerende virkelighed ... (Generelt)

af LHJ, 31/3 2017, 22:26 (2554 dage siden) @ Ove Nygaard
redigeret af LHJ, 31/3 2017, 22:47

Formentlig er lkf'erne ved NJ også mere fleksible og nemmere at aftale ændringer i arbejdsplaner med end DSBs ditto ...

Denne antagelse må absolut ikke opfattes som kritik af den enkelte lokomotivfører, men som en generel kritik af et håbløst rigidt aftalesystem, hvor sikkerhed og arbejdstagerrettigheder er mikset sammen til en uhyggeligt ugennemskuelig og ineffektiv "cocktail", og hvor åbenlys sund fornuft gang på gang må vige til skade for kunderne og med enormt ressourcespild til følge.

vh
LH
(der aldrig har været ansat ved DSB, men som har haft problemet "helt inde på livet" gennem flere år op gennem 0'erne hos en anden stor dansk/engelsk/tysk jernbanevirksomhed)


[/b]

Kære Lars Henning Jensen.

Den omtalte store dansk/engelsk/tysk jernbanevirksomhed er vel ikke tilfældigvis den, som efter overtagelsen af togdriften på visse vestjyske strækninger i 0'erne efter en katastrofal start måtte have assistance af udlånte DSB- og Banedanmark-medarbejdere for at få rettet op på drift og planlægning?
Det går vist fint i dag.

vh
Ove af Erritsø
(der også har været ansat ved en lokalbane med fleksible medarbejdere, både de kørende og de stationære);-)


Ja ja, det er den virksomhed. Din beskrivelse er dog en let, men ikke uvæsentllig, omskrivning af virkeligheden, men det har i øvrigt slet ikke noget med mit indlæg og ærinde at gøre.

Det har derimod denne helt aktuelle driftsrapport fra dagens Danmark:
"DCDK
2017-03-30 09:21
290368
Klampenborg
Plan for genopretning [/03. Operatører/DSB]. Af NNN (lpl). VTL DcDk
Første 20xx tog fra Hg: 2056 Første 13xx tog fra Ni: 1356 Første 20xx tog fra Kh: 2047 Første 13xx tog fra Kh: 1347 De togsæt som holder i Ni skal kører som M tog til Kh og indsættes som 1352 og 1354. DSB må ikke sende peprsonale til Ni og starte tog op, da der ikke er pauserum.
Relaterede hændelser: 0"

(Fremhævelsen med rødt er min - jeg har fjernet navnet på forfatteren af rapporten - han er antageligt helt uskyldig)

Gi' mig et skab, som jeg kan skrige i!
Det er virkelig skræmmende, men helt normalt i den verden (på den planet ...)
Godt at jeg har lagt den professionelle jernbane "på hylden" - ellers ville jeg ikke have overlevet frem til pensionsalderen.

Det værste er, at INGEN gør noget - eller tør gøre noget. For hver gang nogen prøver, trækker DJ "sikkerhedskortet", og det standser ethver konstruktiv dialog. Og politikerne aner intet ...

Med dybt panderynkende hilsner
LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak