Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Mens el-lok processen kører herhjemme (Generelt)

af QN903Qnr0779, 5/4 2017, 20:19 (2568 dage siden) @ esni

Skal man tro railcolor.net så har ÔBB og Hector bestilt Vectron med 200 km/t option, muligvis også andre...

Det kan du rolig tro, og ikke kun som option, og ikke kun muligvis men bestemt også adskillige andre. Jeg har selv været med og teste Hectors 193.923 (eller 243.001, som Hector skriver på fronten men ikke på siden) i 200+ km/t, i forbindelse med godkendelsen i Sverige.
Hvis man må være lidt fræk og stikke lidt til Lasse fra Bombardier (og stort tak for at du er med Lasse, og bringer noget seriøsitet ind i dette debatforum), så har Siemens faktisk været lidt smarte. Den tyske godkendelse af typen BR193 dækker over en større familie af lokomotiver: 5 MW eller 6.4 MW, 160 km/t eller 200 km/t, Last-Mile diesel eller ikke, 1,5 kV DC og 3 kV DC oveni (d.v.s. multi-system) eller ikke, og så videre. Og med en tysk godkendelse kommer man nu engang rigtig langt.....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere
ContecRailDSB MH400

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak