Mens el-lok processen kører herhjemme (Generelt)
Hvis man må være lidt fræk og stikke lidt til Lasse fra Bombardier (og stort tak for at du er med Lasse, og bringer noget seriøsitet ind i dette debatforum), så har Siemens faktisk været lidt smarte. Den tyske godkendelse af typen BR193 dækker over en større familie af lokomotiver: 5 MW eller 6.4 MW, 160 km/t eller 200 km/t, Last-Mile diesel eller ikke, 1,5 kV DC og 3 kV DC oveni (d.v.s. multi-system) eller ikke, og så videre. Og med en tysk godkendelse kommer man nu engang rigtig langt.....
Nja, helt så meget har de nu ikke godkendt - og slet ikke på en gang. Men det smarteste ved Vectron var nok mere, at den kom 3 år før TRAXX AC3, for i mellemtiden er godkendelsesprocesserne ændret, så en "familiegodkendelse" ikke længere er mulig i samme omfang, til gengæld er vi jo så først med godkendt batteridrift, radiostyring og PZB-STM
Udbuddene/tilbuddene for Hector og ÖBB var defineret som 140 km/t, og der var ikke krav eller point for optioner på højere hastighed. Men naturligvis vil man jo altid se på hvad man kan få oveni, når man har valgt.
/Lasse