Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

New Storstrombroen bridge (Generelt)

af robert luther, 15/4 2017, 02:01 (2540 dage siden) @ Michael Deichmann

Hvis jeg rigtigt forstår kravene i ERTMS niveau 2 signalsystem, ser det ud til den danske jernbanemuseum kan være nødvendigt at anvende den til enhver planlagt for operation på hovednettet lokomotiver. Til sammenligning britiske arv jernbaner, som er private ejere af de lokomotiver i drift, skal installere AWS-systemer, hvis de tilsigtede maskiner er certificeret til hovedspor drift (i modsætning til operation på lukkede privatbaner).

Der er en god artikel om ERTMS level 2 signalsystemer i Wikipedia & det kan være reglerne vil stadig tillade nogle blandede operationer i 2024

Jeg ved ikke, hvad regler kan finde anvendelse på alle danske statsejede maskiner i den nærmeste fremtid. Måske kan de fungere under en dispensation eller køre med en anden diesel lokomotiv udstyret med ERTMS niveau 2 signalsystem direkte bag nogen repræsentant damplokomotiv til at overholde sikkerhedsreglerne.

Med hvad der synes at være betydelig offentlig støtte til vedvarende damp operationer, kan museet vel rådes til at passe det nødvendige udstyr. Det vigtigste mål for museet bør være opretholdelse af drift damp excusions for offentligheden. der er intet som oplevelsen af ​​damplokomotiver i aktion.

Hilsen alle,
Robert Luther


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak