Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tønder-Tinglev OT ... hørt ved nabo-landet (Jernbanen i dag)

af Mester, 24/4 2017, 17:03 (2558 dage siden) @ LHJ

Tak for svaret, som jeg straks omformulerer.


Hvorfor kan det lade sig gøre at køre tog Neumünster-Heide-Büsum, når det ikke kan/kunne lade sig gøre at køre tog mellem Nyborg og Svendborg, Herning og Viborg?

.
Et forsigtigt gæt: Politiske beslutninger


Ja, og så er det vel ikke helt uden betydning for kørslen med tog, at der ligger skinner Neumünster-Heide-Büsum, men ikke Nyborg-Svendborg og Herning-Viborg ;-) ;-) ;-)
Strækningen mellem Neumünster og Büsum har sandelig også været "truet", men fik lov at ligge og har i dag fået del i jernbanens (delvise) opsving. Det kunne også vel være sket for de to nævnte strækninger i Danmark, men sporet er fjernet for længst, og dermed giver sammenligningen ingen mening ...
vh
LH


Nå, men hvis den begrundelse er rigtig, bliver trafikken vel genoptaget hurtigst muligt mellem Vojens og Haderslev.

Hmmm, jeg erindrer, at Holberg i Erasmus Montanus lader Erasmus med en tilsvarende argumentation "bevise", at Mor Karen er en sten ...

Yderligere bemærkninger er vist overflødige.

/LH

Det har du helt ret i. Ingen kan længere være i tvivl om, at en stor del af debatørerne her på jernbanen.dk altid mener, at busser er den rigtige løsning fremfor tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U

Dsb godsvogne 1965-2001 - Litra E til U. Pris 460 kr.

Læs mere
Indsend billeder
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak