Tønder-Tinglev OT ... hørt ved nabo-landet (Jernbanen i dag)
Tak for svaret, som jeg straks omformulerer.
Hvorfor kan det lade sig gøre at køre tog Neumünster-Heide-Büsum, når det ikke kan/kunne lade sig gøre at køre tog mellem Nyborg og Svendborg, Herning og Viborg?
.
Et forsigtigt gæt: Politiske beslutninger
Ja, og så er det vel ikke helt uden betydning for kørslen med tog, at der ligger skinner Neumünster-Heide-Büsum, men ikke Nyborg-Svendborg og Herning-Viborg
Strækningen mellem Neumünster og Büsum har sandelig også været "truet", men fik lov at ligge og har i dag fået del i jernbanens (delvise) opsving. Det kunne også vel være sket for de to nævnte strækninger i Danmark, men sporet er fjernet for længst, og dermed giver sammenligningen ingen mening ...
vh
LH
Nå, men hvis den begrundelse er rigtig, bliver trafikken vel genoptaget hurtigst muligt mellem Vojens og Haderslev.
Hmmm, jeg erindrer, at Holberg i Erasmus Montanus lader Erasmus med en tilsvarende argumentation "bevise", at Mor Karen er en sten ...
Yderligere bemærkninger er vist overflødige.
/LH
Det har du helt ret i. Ingen kan længere være i tvivl om, at en stor del af debatørerne her på jernbanen.dk altid mener, at busser er den rigtige løsning fremfor tog.