Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Direkte godstog London-Kina (Jernbanen i dag)

af John Poulsen, 27/4 2017, 17:18 (2527 dage siden) @ dr42

Jo tak, det har jeg set. Meningen var snarere at igen henvise til den vedvarende etiketsvindel mht til jernbanetrafik mellem Europa og Kina. Sålænge Rusland ikke giver efter, dvs opdeler netværket i inlands- og transit-trafik og bygger sporvidden derefter, sådan at samme (normal-) sporvidde kan bruges hele vejen for transittoge, sålænge kan der ikke tales om en direkte forbindelse, og Rusland ikke opfattes som partner. (Og det vil de jo heller ikke være, de vil bare dominere deres indflydelsesområde, i gammel sovjet-stil.) Se også eksemplet med den nye højhastighedsbane mellem Kasan og Kina, som nu åbenbart kommer igang - og i Rusland igen bliver bygget med den forkerte sporvidde.

Hvor mange af deres ca. 130.000 km jernbane er det lige du synes at russerne skal omspore til "normalspor" for at undgå "etiketsvindel"?
Og hvordan skal deres eget jernbanenet så hænge sammen? - Og hvem skal betale for det?

Mvh
John


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Med tog gennem Europa

Med tog gennem Europa. Pris 180 kr.

Læs mere
DSB F671Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak