Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Padborg den 27. april 2017 (25 billeder) (Generelt)

af Tonny Brandt Andersen ⌂, 30/4 2017, 10:59 (2546 dage siden)

Torsdag havde jeg et ærinde i Sønderjylland. En hel dag med toget, så må kameraet med på turen.

Første stop hvor der kunne fotograferes tog var Vejen. Første foto blev regionaltoget mod Esbjerg.
[image]

nogle minutter efter ankom toget jeg skulle med ind til Kolding.
[image]

I Kolding kunne jeg snuppe et foto af den anden ende, da det kører videre.
[image]

Herefter blev det lidt mere sjovt. MY 1146 og 1807 gennemkørende fra syd.
[image]

[image]

Mens man venter på mere sjov, kan man få tiden til at gå med at tage billeder af persontog. Her mødes MG 5805 og 5860 i Kolding.
[image]

og lidt efter kommer 185 337-0.
[image]

Efter at have klaret mit ærinde i Sønderjylland, var det ren fornøjelse at være i Padborg et par timer. Det er lang tid siden jeg har set så meget kørende godstog på så kort tid.
Jeg startede med at gå en lille tur, for at se om der stod noget, som jeg ikke havde set før.

1812 og 1816 kunne lige fanges af kameraet inden 1812 forsvandt ind i en bygning, som jeg formoder er et værksted.
[image]

Bag 1816 stod som altid MX 1030.
[image]

MY 1158 hvor den også har stået de seneste par gange jeg har været i Padborg.
[image]

... sammen med MY 1148.
[image]

Hvor herligt, der står jo Class 66 T66K714, den havde jeg ikke set før.
[image]

Så kom EG 3104 trillende fra nord, med strømoptaget nede. Det skulle ellers ikke være nødvendigt for en EG.
[image]

Derefter kom 185 335-4 trillende nordfra med strømoptaget nede.
[image]

EG 3103 ankommer nordfra, uden at tage strømoptaget ned.
[image]

Jeg husker ikke om det var på det tidspunkt (men det tror jeg), at en Hectorrail kom sydfra, men nu spærrede de mange træk for mit udsyn. Heldigvis var der også nogle der kørte videre, så jeg kunne få fotomulighed igen, men inden det blev helt godt, kom MX 1029, MY 1146 og 1807 nordfra.
[image]

[image]

[image]

Nu skulle der til at ske noget. Et blåt lokomotiv, som jeg ikke nåede at fotografere og se nummer på samt CFL 185 534-5 blev kørt ud i syd enden af stationen. Der skulle skiftes lokomotiver.
[image]

MX 1029 og MY 1146 blev kørt væk og 1807 skiftede plads med 185 534-5.
[image]

Så var det tid for EG 3103 til at køre videre.
[image]

Så ankom 185 330-5 sydfra.
[image]

... og så blev det tid til at CFL 185 534-5 skulle sydpå.
[image]

1807 havde i mellemtiden fundet noget at køre med, så den var kommet frem i et andet spor.
[image]

Hvad der blev at dette, så jeg ikke for så kom det tog jeg skulle med. Meget forstyrrende, men jeg skulle jo også hjem :-D
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak