Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Hvor er togene? Kauslunde 22. marts 2012 (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 11/5 2017, 09:55 (2542 dage siden) @ jhcn

Som regel er det 99% ventetid og så en smule hvor der kommer noget i kassen.
Jeg tager en sjælden gang i mellem en fridag fra arbejde, finder et sted hvor der nok kommer noget forbi.
Stiller stativer op, sætter mig lidt væk med fjernbetjeningen - som regel i en campingstol - og venter og venter og venter.
Drikker en sodavand, spiser madmakken - og venter lidt mere!
[image]

Efter en hel dag på samme sted - så klipper jeg en film sammen:
https://youtu.be/PMNVPfwVei4

Så det er et spørgsmål om tid. MASSER af tid!!!


Flot film! Heldigt/genialt at finde sted sted med LA, således at togene kører langsomt forbi og at man derfor kan nå at se dem ordentligt an. Også godt valgt fotosted, hvor man får det hele med på trods at en masse el-master. Endelig er det genialt at anvende to kameraer pegende i hver sin retning. Klipningen og den fravalgte dogme-teknik med håndholdt kamera, næsten 100% fravalg af zoom og den fravalgte fremgangsmåde "nu-følger-jeg-toget-med-mit-håndholdte-kamera", giver en utrolig rolig og seværdig film.

Og lokomotivføreren i minut 2:55 har læst på manuskriptet hjemmefra og standser, hvor han skal;-).

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1431
Radiostyrede tog til Thisted
Radiostyrede tog til Thisted

I slutningen af 1980erne eksperimenterede DSB med radiostyring af tog og der blev bygget en forsøgsstrækning ved Grønttorvet i København. Jan Eriksen var med på en af prøveturene og fortæller i denne artikel om systemet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak