Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"1. klasse"??? (Jernbanen i dag)

af Andersen, 21/5 2017, 13:06 (2525 dage siden) @ gamle ole2

Gennem mange år kørte jeg til møder i Århus og Ålborg fra Kh på 1./buisness/etc og hvad det ellers har heddet. Det var ok i salgsvognens tid og DSB sørgede for kaffe mm. Jeg reservede altid enkeltsæde i "salonen" i IIC3- men fik et kulturchock med IC4. En blanding af McDonald og italensk plastic og ingen ordentlig plads ("1.")
De sidste gange efter ophør af salgsvogn var der en kande med kogt vand, noget ilde smagende pulver og en stak tilfældige blade samt dansk vand.
Er det virkelig stadig det man betaler +50pct for?- på ICtogene. Formodentlig også regionaltogs "!" standard?

Ole

Enig! 1. Klasse burde prompte afskaffes!
Jeg rejser selv hver dag mellem Fredericia og Kolding, tit med IC4-regionaltoget Esbjerg-Aarhus. Om jeg begriber hvorfor de fortsat hårdhændet opretholder 1. Klasse her, standarden er nøjagtig den samme, ingen bruger afdelingen.
Hvis resten af toget er fyldt er vi vist nogen som alligevel vover os derind. Når der så en sjælden gang er togfører på, må man så bruge påskuddet om at "øh der havde jeg ikke lige set" og spille dum.
Det logiske ville være at nedgradere, så man fik en identisk hvileafdeling i hver ende istedet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak