Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

UT-krav: hvorfor?

af UTJ, 14/3 2011, 14:18 (4785 dage siden) @ Svend

Jeg håber da, at vi kan blive ved med at føre en ordentlig tone her i dette forum.....

Nå, men til sagen: Som tidligere nævnt må broen, jfr TIB, kun befares af S-togsmateriel. Andre togtyper (og arbejdskøretøjer med) skal køre som UT (usædvanlig transport). Det er tilfældet med den svenske målevogn med et MY- hhv MX lokomotiv i hver ende og det samme skal andre særtog, herunder diverse museumstog. Uden UT ingen toganmeldelse - så nemt er det :-)

Kunne man spørge til årsagen til UT-kravet - det virker som overkill, hvis metervægt og akseltryk mv er mindre end S-togets.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt

Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak