Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Frederikslund Station (Generelt)

af jernbane tosse, 25/6 2017, 11:25 (2490 dage siden) @ Aabenraabanen

Ja den er som den var dengang, perronen er dog fjernet. Den flinke mand Bo som er folke pensionist, har ikke lavet nogle ændringer ved stationen, jeg tror det eneste er tagrender og noget varme. Bo fortalte mig da han flytted ind at der stod gamle kakkel ovne inde i de forskellige rum, der er nogle af dem der er bevaret, men de bruges ikke, mht træværket så er det skallet lidt af men det er det ægte træ værk fra dengang stationen blev opført,Det er stadig de gamle vindus karme og hylder der præger stationsbygningen indvendig, der er dog bygget en moderne tilbygning mellem hovede bygningen og toilet bygningen. Bo viste mig et område længere ned hvor der havde været noget gods holdeplads, og hvor der stadig står opført den gammel stald til nogle grise, og hvor kolonnehuset også står ligesom dengang det blev opført, med kakkelovn, som man jo brugte dengang til at opvarme rummene, der er også stadig de gamle skorstene på de forskellige bygninger. Bo lever idag et stille og roligt liv hvor han holder nogle høns, og dyrker nogle grønsager. [image][image][image][image][image][image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak