Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kalundborg Øst - nu med fordyrelse (Trafikpolitik)

af Rask Ingemann Lambertsen, 30/6 2017, 16:55 (2485 dage siden) @ Morten Flindt Larsen
redigeret af Rask Ingemann Lambertsen, 30/6 2017, 17:08

Det er åbenbart fuldstændig umuligt for Banedanmark at gætte bare nogenlunde rigtigt, når der skal "beregnes" (gættes).

Måske man skulle etablere et statsligt selskab til beregning af anlægsprojekter i stedet?

http://www.ft.dk/samling/20161/almdel/TRU/bilag/384/1773911.pdf


Det er åbenbart også umuligt for Banedanmarks arkitekter at varetage de mest basale ønsker om brugervenlighed og funktionalitet for stationen. Magen til kringlet og besværlig omvej at skulle bevæge sig for at komme fra én side af et enkelt spor til en anden, som den der er skitseret på forsiden af publikationen, skal man lede længe efter. Me hvad,n det er jo tvangskunder, der skal bruge stationen, og deres behov må naturligvis vige for æstetikken og arkitekternes fede hyre.

Ja, det lagde jeg også mærke til. Skal man med cykel, barnevogn, rullestol eller lignende krydse sporet, skal man ud på ca. 2*80 m ad ramperne ved gangbroen. Skal man så også til eller fra perronen er der yderligere ca. 80 m, dvs. sammenlagt ca. 240 m. Læg også mærke til, at rampen ned til perronen ligger langt fra rampen op til gangbroen, hvilket ligner en unødvendig forlængelse af adgangsvejen fra den sydlige side af sporet.

Det er ikke klart, om ramperne er brede nok til, at en cykel kan komme rundt i hårnålesvingene, men to ved siden af hinanden bliver der ikke plads til. Forhåbentligt bliver der dog også slisker på trapperne, så man med cykel og evt. også med barnevogn slipper for den lange omvej.

(Rettet 17:08: Længde af ramper ved gangbroen rettet fra 2*2*80 m til 2*80 m.)

--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen

I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak