Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Indvielsesdagen for den nye bane over Køge. (Generelt)

af jernbane tosse, 2/7 2017, 19:31 (2488 dage siden) @ Ib Jensen

Jeg er ikke sur. Jeg pendler til daglig med DSB, men de leverer ikke den service til kunderne de skal, bare prøv at kigge på trustpilot. Jeg synes at DSB var en fantastisk virksomhed i 70'erne 80'erne 90'erne, der var personlig betjening, jobs til alle, der var DSB's Gods, DSB havde deres eget varemærke. Idag udlicitere de driften til private aktører som driver den dårligt, og regningen ender hos pendlerne ved stigninger på biletter. Alle rejse centre er lukked der er ingen personlig betjening mere, det er erstattet af billet automater, det er jo jobs der forsvinder, mennesker koster penge, de skal have løn, gode arbejds vilkår pension, det sparer topcheferne på inde i DSB ved at lukke rejse centrene og opsætte billet automater, i kan jo bare se hvor mange billet automater der allerede er inde på kbh. Det eneste der ikke bliver sparet på er topchefernes løn inde i DSB, og de driver det dårligt, og pendlerne bliver straffet.

De har jo haft masser af tid til at løse flaske halsen, hvis der er signal problemer eller sporskifte eller hvad ved jeg så bryder hele systemet sammen ved nørreport, hvis der er en køreledning der er faldet ned ved slagelse stopper den alt trafik, fordi der kun er to spor fra kbh og til korsør. Danmark er et lille land og det mærkes ved den struktur jernbanen har i danmark. Vi er håbløst bagefter andre lande, man kan ikke køre med eltog til nordjylland, feks helt til fredrikshavn, fordi den strækning ikke har master til eltog, og desuden også har jernbane overskæringer, vi er altså i år 2017.


Det hjælper ikke en disse at bygge en ny jernbane over køge ? hvad skal der køre af materiel, det skal jo gå lidt hurtigt ? man kan jo ikke køre med ic4 som ikke kan køre ?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak