Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Indvielsesdagen for den nye bane over Køge. (Generelt)

af gaest, 2/7 2017, 22:01 (2482 dage siden) @ Rasmus Nielsen

Når du nu er så utilfreds med DSB, synes jeg du bør finde andet transportmiddel, f.eks. en cykel, for så bestemmer du selv både hastighed og service.

Rasmus N.

Vi betaler alle til gildet, uanset om vi kører med tog ele rej. Derfor må vi også alle have ret til en mening.
Der var engang hvor DSB var en foregangsvirksomhed, men sådan er det ikke mere. Mange vil gerne give opsplitning skylden for det hele, men det var allerede begyndt så småt at falde fra hinanden i slutfirserne ot starten af halvfemserne, før nogen havde splittet noget op.

Det er et faktum at DSB lider af kronisk materielmangel, derfor de overfyldte og for korte tog. For en pendler der skal med tog to gange om dagen kan jeg godt forstå det er et irritationsmoment med overfyldte tog, trætte passagerer, defekte klimaanlæg og meget mere. Forestil sig at have det som arbejdsplads!
Jeg oplever også ofte DSB personale der er uforskammede, eller direkte konfliktsøgende. Det hører virkelig til sjældenhederne i busserne. Derfor kører je ggladeligt hellere en halv time længere i bus, end at tage med et tog der måske slet ikke kører, eller er overfyldt, og personalet er i krigshumør.

For jernbaneenthusiaster er tog altid godt, uanset hvor tosset det kører. Det er altid nogen andres skyld. Politikerne... De har ellers postet mange penge i jernbanerne i de seneste år, men hvad har de fået ud af det? IC4, og et signalsytem der er på vej i samme retning.
Letbanen i Århus må da blive en succes, for den kører da på skinner! Ja, men den kommer til at koste en del buslinjer livet, så der er mange der får en meget længere tur ud af det. Cykelmedtagnng er en umulighed, og Letbanen giver ikke passagererne på Grenåbanen eller Odderbanen noget de ikke havde i forvejen, måske tværtimod. Men vi får se.
Mit gæt er at man for skams skyld slider de letbanetog op man har i Århus, når de en dag skal udskiftes, bliver en del letbanetraceer asfalteret, og bliver busbaner i stedet, andre bliver til cykelstier...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Oplev Europa med tog

Oplev Europa med tog. Pris 210 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak