Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kalundborg Øst - nu med fordyrelse og (for) kort perron (Trafikpolitik)

af togman, 4/7 2017, 19:42 (2481 dage siden) @ Rask Ingemann Lambertsen

Det vil jeg heller ikke nødvendigvis. I DSB´s sikkerhedsinstrukser står der imidlertid at hvis toglængden overstiger perronlængden, så skal der aflåses indstigningsdører. Toglængden er hele toget også lokomotivet. Balladen er i dag på Nørreport hvor perronen er 203 meter lang. 3 x ER = 231 meter, men hvis man kører ud til S-mærket mod Østerport kan alle fører lige præcis komme til perron, men det er i strid med reglerne, så mange lokomotivførere aflåser bagerste sæt og standser ved 160 meter mærket. I retning mod København H står S-mærket vist så langt ude at forreste dør kommer forbi perronen.
Vælger man i Kalundborg Ø at lave en perron på 160 meter, så vil 2 x MG være længere end perronen og bagerste sæt skal aflåses. 6 DD-vogne + ME er også for lange, så bagerste vogn aflåses.

I DSB SIN-G, instruks 17 kan følgende læses:

Togets længde overstiger perronlængden.

Toget standses med førerpladsen ud for perronens ende eller senest så forreste
dør er ved perron.
Hvis der forinden mødes et S-mærke eller togvejens endepunkt, skal dette
respekteres.
Andre standsningssteder angivet i TIB skal respekteres.
Perronlængderne er angivet i tabeller under de enkelte TIB strækninger i SIN DSB-
L.

Så en perron på 160 meter kan give lidt udfordringer med nuværende materiel, med mindre DSB laver ny regler.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail

Jernbanebøger

Amagerbanen på cykel

Amagerbanen på cykel. Pris 260 kr.

Læs mere
DSB MY1159

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak