Kalundborg Øst - nu med fordyrelse og (for) kort perron (Trafikpolitik)
Det vil jeg heller ikke nødvendigvis. I DSB´s sikkerhedsinstrukser står der imidlertid at hvis toglængden overstiger perronlængden, så skal der aflåses indstigningsdører. Toglængden er hele toget også lokomotivet. Balladen er i dag på Nørreport hvor perronen er 203 meter lang. 3 x ER = 231 meter, men hvis man kører ud til S-mærket mod Østerport kan alle fører lige præcis komme til perron, men det er i strid med reglerne, så mange lokomotivførere aflåser bagerste sæt og standser ved 160 meter mærket. I retning mod København H står S-mærket vist så langt ude at forreste dør kommer forbi perronen.
Vælger man i Kalundborg Ø at lave en perron på 160 meter, så vil 2 x MG være længere end perronen og bagerste sæt skal aflåses. 6 DD-vogne + ME er også for lange, så bagerste vogn aflåses.
I DSB SIN-G, instruks 17 kan følgende læses:
Togets længde overstiger perronlængden.
Toget standses med førerpladsen ud for perronens ende eller senest så forreste
dør er ved perron.
Hvis der forinden mødes et S-mærke eller togvejens endepunkt, skal dette
respekteres.
Andre standsningssteder angivet i TIB skal respekteres.
Perronlængderne er angivet i tabeller under de enkelte TIB strækninger i SIN DSB-
L.
Så en perron på 160 meter kan give lidt udfordringer med nuværende materiel, med mindre DSB laver ny regler.