Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB mangler tog (Generelt)

af Peter Christensen, 8/7 2017, 08:58 (2483 dage siden) @ jernbane tosse

Det er rigtig nok at Eg ikke var tiltænkt til passagertog, men man kunne godt bruge dem i dobbelt dækker toget, man bruger jo Ea, de få som DSB har tilbage.

Har EG ZWS i en version, som er forenelig med DD-vogne?
Ikke mig bekendt.....og med dagens godkendelsescirkus, så skal du heller ikke sætte næsen op efter det. Mig bekendt har EG ALDRIG været tiltænkt persontog, men skulle du ligge med dokumentation som viser det modsatte, så læser jeg det gerne således, at den kedelige misforståelse kan rettes.

Iøvrigt, så er det DSB, som har DD-vognene og DB, som har EG.
Der er således tale om to FORSKELLIGE firmaer og hvis du keder dig, så må du gerne begynde at forfatte et brev til DB om hvorfor det er en fortræffelig idé, at DERES loko skal bruges foran en anden operatørs tog. Bare lige for at forventningsafstemme, så skal du næppe regne med at få svar på sådan en henvendelse.....

Yep - EA er ikke brugt ret meget; selv DSBs egne oversigter viser at de er noget svingende i MDBF. Umiddelbart vil jeg mistænke flere års misligeholdelse - for IC4 kommer jo snart lød mantraet i mange år (uden at det hjalp synderlig). Ja, det er kritisabelt med den manglende vedligehold, men det er de store ressourcer på at bringe dem i stand også, for resultaterne er ligesom udeblevet.
Det er sq lige før at det havde været billigere at lease 3 TRAXX (med vedligehold).
Skulle Bumletrans vinde udbuddet på nye elloko, jamen så købes maskinerne blot.
Skulle SKODA vinde, og DSB ønsker en homogen flåde, jamen så opsiges leasingkontrakten og maskinerne afleveres.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Mogenstrup sidespor og stengrav
Mogenstrup sidespor og stengrav

I Mogenstrup syd for Næstved er der blevet gravet grus i 100 år. Et stort smalsporsnet bredte sig ud i grusgraven og blev befaret af egne hjemmebyggede motorlokomotiver. Mogenstrup blev også kendt for tudehornsvognen og særtog til Mogenstrup Kro.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak