Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Berlin 2017 - Deutsches Technikmuseum (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 13/7 2017, 11:30 (2451 dage siden) @ Tommy Nilsson

Deutsches Technikmuseum var væsentlig større end jeg havde forudset. Jeg brugte 6 timer på museet og kunne sagtens have brugt 6 til. Her kommer de første billeder.

Så skulle jeg måske have advaret dig :-) - men selv om det er bygget i et gammelt remiseområde er der jo meget andet end futtog og det vidste jeg jo ikke hvor meget det interesserede dig.

Det er et lidt sjovt museum. Nærstuderer man nogle af skiltene ser man at meget er komplette private samlinger, der er doneret til museet.
For eksempel er der en imponerende samling af små modeller af tyske krigsskibe i displays med hvide bølgetoppe. Oppe i det ene hjørne af hallen med (de få) veteranbiler hænger en samling af spadserstokke (!!!). Hvis der blev lagt lidt faglig vurdering ind over med sigte på hvad der formidler historien ville man nok kunne spare en del plads/få plads til noget andet/mere.

Men bestemt en omvej værd - så det må give 2 stjerner (Michelin skalaen).

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak