Jernbanevirksomhed vs "Autoriseret Ansøger" (Trafikpolitik)
Er de ca 30 TRAXX2 så ens, at de kan dele en first of class godkendelse?
Er de 13 EG ens nok?kan MZ I; II , II og IV dele first of class?
Nogle class 66 har i forvejen ETCS, men ikke den rigtige version. Gælder det også T66K714, der har dansk ATC?
TRAXX AC2 med udrustning til kørsel gennem Danmark er ens, og kan dele "First of class".De Class 66, der har ETCS har Bl 2.3.0.d (de fleste med udstyr fra Bombardier), og vil kræve en ny "First of class" i forhold til at få "Dansk ETCS" (Bl 3.4.0 med "level crossings" mm inden opgradering til 3.6.0). T66K 714 har dansk ATC, men er generelt identisk med de to svenske Class 66, der har ETCS Bl 2.3.0.d. Disse er så forskellige fra de "kontinentale" Class 66.
Et forsigtigt bud vil derfor være, at fremtidige class 66 i Danmark vil være "kontinentale" maskiner, der får installeret ETCS./Lasse
Tak Lasse for dine tålmodige og seriøse svar.
Jeg læser det som at T66K 714 ikke har ETCS Bl 2.3.0.d, hverken svensk eller 'kontinental'.