Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Jernbanevirksomhed vs "Autoriseret Ansøger" (Trafikpolitik)

af esni, Frederikssund, 13/7 2017, 15:00 (2472 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Er de ca 30 TRAXX2 så ens, at de kan dele en first of class godkendelse?
Er de 13 EG ens nok?

kan MZ I; II , II og IV dele first of class?

Nogle class 66 har i forvejen ETCS, men ikke den rigtige version. Gælder det også T66K714, der har dansk ATC?


TRAXX AC2 med udrustning til kørsel gennem Danmark er ens, og kan dele "First of class".

De Class 66, der har ETCS har Bl 2.3.0.d (de fleste med udstyr fra Bombardier), og vil kræve en ny "First of class" i forhold til at få "Dansk ETCS" (Bl 3.4.0 med "level crossings" mm inden opgradering til 3.6.0). T66K 714 har dansk ATC, men er generelt identisk med de to svenske Class 66, der har ETCS Bl 2.3.0.d. Disse er så forskellige fra de "kontinentale" Class 66.
Et forsigtigt bud vil derfor være, at fremtidige class 66 i Danmark vil være "kontinentale" maskiner, der får installeret ETCS.

/Lasse

Tak Lasse for dine tålmodige og seriøse svar.

Jeg læser det som at T66K 714 ikke har ETCS Bl 2.3.0.d, hverken svensk eller 'kontinental'.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak