Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 (Generelt)

af Niels Munch, 13/7 2017, 16:12 (2451 dage siden) @ Scharfenberg

Som jeg er underrettet - og (med alle forbehold) har forstået det, har man i Esbjerg anvendt et moderne "trolleyophæng", og ikke en strømskinneløsning.

Problemet i Aarhus skyldes bl.a., at kravet til "isolationsafstand" mellem loftskonstruktion og køretråd er større ved 25 kV end ved 15 kV (som det kendes fra strømskinne-/trolleyløsninger i udlandet).

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak