Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IC4 (Generelt)

af Bjarke Hvass, Valby, 14/7 2017, 11:07 (2471 dage siden) @ Dampfmeisteren


Indtil revision januar 2014 af fritrumsprofilnormen var 5475 mm plus 100 mm tillæg pga. sporvedligeholdelse generelt gældende på elektrificerede baner eller baner, der forventes elektrificeret. De nye vejoverføringer på Sydbanen og Nordvestbanen opført 2009-2012 har alle et fritrumsprofil på 5575 mm.

Det er derfor meget underligt at revision januar 2014 ændrer dette forhold til 5780 mm + 100 mm tillæg for 80 < v < 200 km/t.

Skal det tolkes sådan at sporet skal sænkes 305 mm i forbindelse med den kommende elektrificering?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB ME1510
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak