Ny "station" i Tvis: 25,5 mio. kr. inkl. 50% "bøf"-tillæg (Trafikpolitik)
Jeg har nu nærlæst de tre forskellige anlægsoverslag, som var bilag til udvalgsspørgsmålet.
I alle tre anlægsoverslag er afsat 6,0 mio. kr. til "Baneanlæg" - d. v. s. penge, som skal bruges udover de 3,6 mio. kr., der er afsat til anlæg af perroner.
Hvilke "baneanlæg" er det, der er så nødvendige for at etablere to 90 meters perroner?
http://www.ft.dk/samling/20161/almdel/TRU/spm/629/1774770.pdf
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Jeg kender overhovedet ikke lokaliteten, så jeg ved ikke hvor relevant mit input er.
Det udarbejdede anlægsoverslag er ikke ligefrem detaljeret
Det kan undre at Ny anlægsbudgettering ikke er anvendt, hvilket ville resultere i nogle flere detaljer.
I rodekassen "Baneanlæg" kunne der gemme sig følgende udgifter:
- Føringsveje på tværs af spor for apteringen.
- Omlægning af sikringskabler og øvrige banekabler for etablering af perroner.
- Afvanding. Etablering af dræn langs spor til erstatning af banegrøfter
--
mvh. Dampfmeisteren
http://www.damplokomotiv.dk/