Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Oplysninger om sidespor savnes + et billed

af John Schmidt, 15/3 2011, 10:51 (4785 dage siden) @ Anders Madsen

Hej Anders.

Mange tak for svaret her på forum. Ja selv om det ikke var en "rigtig jernbane" men blot et sidespor, så syntes jeg at det er et vældigt interresant emne at beskæftige sig med, når nu man bor meget tæt på "spritten".

Måske du har været så heldig at få taget et billed af sporet/sporerne derude på Valbyvej ???....

Men hvis interessen og tid og lyst er der, så kunne vi jo udforske lidt sammen ???...

Jeg bygger havejernbane i haven, og i den forbindelse skal jeg have lavet mig en SPRIT FABRIK, og har i tankerne at lave noget lignende som det der var mellem Slagelse station og DDSF fabrikken på Valbyvej.

På det vedhæftede billed ser man den nybyggede krydsningsstation med et sidebane spor der grener fra. Fra denne station vil jeg ilægge et sporskifte, som vil have forbindelse ud til SPRIT FABRIKKEN. Sporet vil udgå fra spor 1 og forbi rabarberne hvis blade lige kan skimtes i billedets venstre kant. Selve fabriksgrunden hvor sprit fabrikken vil komme til at lægge på, kan anes i billedets øverste venstre kant.

[image]

Mange hilsner
John.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Fra ´De gode gamle dage´
Fra ´De gode gamle dage´

Morten Flindt Larsen har samlet en lang række små historier og anekdoner, der fortæller om livet ved banerne, den gang tiden var en anden i ´De gode gamle dage´. De stammer fra tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v. som Morten har gennemlæst.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak