Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

LNJ SM 13 - Mariager

af L.H. Jensen, 16/3 2011, 09:47 (4784 dage siden) @ Tommy Nilsson

Det var en kanongod tur. :-D
Der var mange oplevelser ud over det sædvanlige som f.eks. at et ophold i Middelfart ved. 2-tiden fredag nat pga. overhalinger blev brugt til et discoteksbesøg. Ved Horsens lød det som om vi var ved at tabe kardanakslen, så vi humpede til Århus og rangerede ned i remisen til reparation. Det må være en af de sjældne gange, hvor der har været personførende tog i remisen. :-P
På MHVJ blev der kørt fotosærtog til den store guldmedalje med bl.a. HHJ M 2 og vores egen LNJ SM 13.
Jeg husker ikke, om jeg fik sagt tak for arrangementet (og lån af lejligheden) til MHVJ-folkene, så bedre sent end aldrig: Tak! :-)

Ja men selv tak da, vi hyggede os skam også ...
Men jeg fatter stadig ikke, at det er 30(!) år siden ;-)

Og jo, vi burde lave flere af den slags besøg hos hinanden, men det er jo ikke altsammen helt så let, som det var dengang - omvendt er der angiveligt også noget, der er blevet lettere.

Så hvis nogen har lyst til at besøge Mariagerbanen med eget tog, så sig blot til; jeg skal blot lige kunne nå at lave en overensstemmelseserklæring, hvis køretøjerne ikke har været her før :-) Og så skal vi lige have fundet nogle lodser.

VTV og LFB kommer til Mariager i weekenden 13.-14. august 2011, hvor vi sammen fejrer DJKs 50 års jubilæum. Der bliver spændende program både lørdag og søndag med bl.a. godstog . Men herom senere, planlægningen er kun i den indledende fase.

Mvh
LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak