Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvorfor er jernbanemateriel så afsindig dyrt?! (Generelt)

af kme, 5/9 2017, 15:11 (2424 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg-Petersen

Jeg kan ikke se, hvad du mener, der er galt. Udover at tog er dyre?

Jeg vil bestemt ikke beskylde nogen for urent trav eller kriminalitet. Det har jeg slet ikke nogen basis for at gøre.

Jeg undrer mig bare over at en LINT 41 koster som 12 turistbusser af fineste kvalitet samlet i Sverige/Finland. Jeg bruger jævnlig - og med glæde - LINT 41 på min lokalbane, men det er synd at sige det er nogen avanceret konstruktion og 30 mio kr. er helt hen i vejret efter min mening. Reservedelsaftale eller ej.

Tænk på luftfartsselskaber: Billetter var engang meget dyre, men så kom der folk som Ryan Air, EasyJet osv. og pludselig kunne man rejse meget billigere. Måske nogen skulle slå i bolledejen i togbranchen.

En anden debattør foreslog jeg bare startede min egen togfabrik og gjorde som jeg prædiker. Har du en ikke brugt togfabrik i Jylland til en god pris, Lasse;-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Kalvehavebanen på cykel

Kalvehavebanen på cykel. Pris 130 kr.

Læs mere
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner
25 år med IC 3 togsæt på tyske skinner

Tidligere værkmester på IC 3 værkstedet i Aarhus Hans Werner Hansen fortæller i denne artikel om indsættelsen af IC 3 togsæt som EuroCity tog mellem København H til Hamburg Hbf ved køreplanskiftet den 23. maj 1993. Læs også om den olympiske flammes tur i IC 3.

Læs mere
DSB MK603

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak