Dagens Togfondforlig (Generelt)

af Peter Christensen, torsdag 07. september, 2017, 23:02 (97 dage siden) @ Scharfenberg

Jeg er i øvrigt af den skare, der mener, at vi på sigt skal være endnu mere ambitiøse end timemodellen. Dvs. gerne rejsetider yderligere reduceret ved hjælp af fase 2 og 250 km/t-tog:

* København-Odense: 0:50
* Odense-Esbjerg: 0:55
* Odense-Aarhus: 0:50
* Aarhus-Aalborg: 0:50
* København-Aarhus: 1:40
* København-Esbjerg: 1:45
* København-Aalborg: 2:30

Da jeg formoder at toget skal stoppe i Odense, hvor lang tid beregnes til dette?
Vel en 2-3 min langs perron?
Ergo, hvis du skal afgå fra Odense kl. 00, så skal du ankomme 57-58 stykker.
De øvrige, få minutter kan bruges til LA-forhold og margen til at hente forsinkelser fra stationsophold.
Således kan timemodellen realiseres.
Det giver ikke mening at køre Kh-Od på 50 min, holde 2-3 min og derefter mod Ar med tilsvarende skæve minuttal - medmindre du vil fastholde et DSB monopol?
Ar-Ab giver mening med 50 min - det tager nok 10 min at vende (er det 7 min ET, som bestemt ikke er hurtigt, bruger til en oprigning?) og lidt luft til forsinkelser skal der vel være?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen