NJ og togbusser... (Generelt)

af Thomas Rasmussen @, Nordjylland, søndag 10. september, 2017, 18:24 (315 dage siden)
redigeret af Thomas Rasmussen, søndag 10. september, 2017, 18:41

Nordjyske Jernbaners overtagelse har givet en del flere afgange, og alt i alt synes jeg som pendler at det går meget godt. Den opfattelse ændrede sig da jeg så NJ's togbuskøreplaner for de 16 hverdagsaftener hvor der ikke kan køre tog mellem Aalborg og Hjørring (alle aftener efter mandage, tirsdage, onsdage og torsdage i uge 37, 38, 39 og 40).

DSB stod overfor en række lignende aftenspærringer sidste efterår og havde altid en togbus der kørte direkte Aalborg-Brønderslev-Hjørring. Det har NJ ikke fundet nødvendigt, og det giver en ringere betjening af Aalborg, Brønderslev og Hjørring, som det ses af køreplanerne nedenfor.

[image]

Minuttallet xx:17 ud af Aalborg er i øvrigt et pudsigt valg. NJ har sandsynligvis valgt minuttallet for at sikre korrespondance med lyntoget med ankomst xx:07, men dagens sidste lyntog ankommer 22:07. Herefter ankommer der IC-tog 22:51 og 23:53, og i forhold til disse er minuttallet xx:17 ganske dårligt valgt. Hvis man derimod havde valgt et minuttal som xx:00, ville der være fin korrespondance mellem de tre IC-tog 21:51, 22:51 og 23:53 og de tre togbusser 22:00, 23:00 og 0:00.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • NJ og togbusser... - Thomas Rasmussen, 10/09 2017, 18:24 [*]

Danske privatbaner

Læs historien om:
Hirtshalsbanen
Norske lokomotiver
Norske lokomotiver
Her er en oversigt over alle norske lokomotiver, fra det første damplokomotiv, der blev sat i drift på privatbanen Norsk Hovedjernbane i 1854, til de nyeste el- og diesellokomotiver hos CargoNet og CargoLink. Listen inkluderer også NSBs smalsporede damplokomotiver.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen