Avatar

SJ S 1307 tilbage på skinnerne (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂ @, Gribskov kommune, mandag 11. september, 2017, 09:26 (70 dage siden) @ Erling Pedersen

Det lyder godt, forhåbentlig kommer K 582 også tilbage i drift ?

Det tror jeg er planen. Jeg er ikke længere medlem af NSJK, men følger naturligvis hvad den lokale veterantogsklub går og gør.

Det er fint i har en SJ maskine, men jo ikke så passende for Danmark.

Enig! Men det er vist et rigtig godt lokomotiv, og det var faktisk i revision, så da K'eren blev groundet ansås det for den hurtigste måde at få damptrækkraft igen. Og der er rigtig mange medlemmer der har følelser for det lokomotiv og for hvem det er vigtigere at køre i et lækkert lokomotiv end at formidle jernbanehistorie.

Mht. hvad der er rigtigt, så er det jo et emne for en hel tråd i sig selv. Jeg mener jo at NSJK alene burde koncentrere sig om at repræsentere de Nordsjællandske baner. Så kan man påberåbe sig en kulturhistorisk rolle. Det har man også rigtigt meget af, men der er også en fin vogn fra Skagensbanen mens jeg ved at der er nordsjællandske vogne i andre klubber. Og man lod MO'eren glide sig af hænde til ØSJK, hvilket alt andet lige måske var realistisk set. Man mangler jo virkelig en styrevogn for at kunne genskabe et Lillenord eller Frederikssund MO-træk.


Ville være dejligt med HHB4/GDS 11, DSB S 740 og K 582 de er jo danske Loks

Det er alle sammen Nordsjællandske lokomotiver sammen med L1 og M8. S 740 har nok stadig lange udsigter, desværre. Her er problemet også lidt at man ikke rigtig har en vognstamme der passer til S740. Det skulle vel for eksempel være en rystevognsstamme og man har nogle vogne, men ikke i revision.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


DSB plakat 1937

DSB plakat 1937
DSB plakat 1937 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen