hvem har lavet de danske signaler??? (Generelt)

af cslundsten, tirsdag 12. september, 2017, 22:26 (92 dage siden) @ jaer

Vil det sige, at der kun var en kodning af sikkerhedsreglerne hosen i ækvationsprogrammet) Hvor er så sikkerheden for korrektheden?

Den med 2-af-2 (2 programmer der skal give samme resultat) havde jeg fået opfattelsen af var 2 uafhængige programmer udarbejdet af forskellige personer, hvor resultatet (output) så skal være det samme. Men et ækvationsprogrammet, der kompileres til 2, giver da ikke megen sikkerhed.

Det gør næppe nogen større forskel. Et eller andet sted i specifikationsprocessen går man jo nødvendigvis over til et enkeltstrenget system. Ellers ender man med 2 helt forskellige programmer. Og i praksis skal man faktisk meget langt ned i detaljerne for at få 2 programmer der kan "enes".

Programmeringsniveauet i Ebilock-anlæggene svarer til niveauet for relædiagrammer. Dog ofte en del mere speget, men til gengæld er det et standardprogram der ikke ændres fra anlæg til anlæg (ligesom relægrupperne heller ikke gerne modificeres).

Mvh
Carsten Lundsten


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet Af 2017
På Sporet Af 2017
Pris 190,- kr.
 Læs mere 
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen