Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Åbningen af letbanen aflyst i Århus (Generelt)

af UTJ, 25/9 2017, 08:36 (2398 dage siden) @ Jens Hansen
redigeret af UTJ, 25/9 2017, 08:54

Det fremgår af Jyllands Posten søndag, at sikkerhedschefen for Keolis blev sat fra for måneder siden og at Letbanens sikkerchef fungerede. Hvis dette er rigtigt, så har alle alarmklokker jo ringet længe.

.
Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om forholdene i Kreolis, men 1) det er Kreolis som skal meddele Letbanen at de ikke når i mål, og 2) en sikkerhedsgodkendelse behøver ikke tage lang tid, hvis ellers TRS præcist angiver hvad de skal have. TRS bør have en nøjagtig skabelon man kan følge, dvs præcise retningslinjer. Alt andet er slendrian. TRS kan så give mulighed for afvigelser fra sådan en skabelon, hvis den ellers fandtes.

[image]

Man kan som opdragsgiver ikke udsætte en idriftssættelse, hvis entreprenøren ikke klart meddeler at man ikke kan opfylde kontrakten til den fastsatte dato.

Det eneste jeg siger er, at det er at man ikke skal hænge Letbanen eller enkeltpersoner ud, når man har med TRS at gøre. Vi har også fulgt andre sager her i forum med veteranbaner mv, så TRS ageren desværre kendt. Og der er intet der tyder på at TRS har til sinds at rette op på sagsgang mv. Jo, TRS vil nu blive presset til at godkende anlægget med få indrømmelser, nøjagtigt som i mange andre tilfælde, herunder IC4. Det er hvad man får ud af papirmøllen.

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak