Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Plan B for signaler på ny København-Ringsted bane (Generelt)

af Ove Nygaard, 1/10 2017, 10:30 (2371 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg vil gerne se rapportten fra Deloitte, som burde kommet inde for et par uger, hvor meget de bliver mere forsinket. En immunisering at de nuværende anlæg er ret dyr...


Iflg. en artikel i Ingeniøren, skal Deloitte finde besparelser i signalprogrammet på mellem 5-10% - som er 1-2 mia. ud af signalprogrammets budget på ca. 20 mia.

Projektorganisationen ved signalprogrammet koster ca. 1 mia. om året, så besparelsen vil kunne 'forlænge' projektet med 1-2 år, uden der skal findes penge udefra.

Den forsinkelse Deloitte vil melde ud med kendes selvfølgelig ikke, men et kvalificeret bud kan være omkring 2 år - altså en slutdato på 2025 i stedet for 2023.

Hej!

Jeg sidder her en stille søndag morgen og undrer mig lidt over, hvilken ekspertise (på jernbaneområdet), et revisionsfirma som Deloitte ligger inde med, så vi alle sammen sidder "med tilbageholdt åndedrag" og afventer, hvad "oraklet" melder ud! Er det ikke bare et udtryk for den ansvarsforflygtigelse, som (store) offentlige projekter er offer for, og som forstærkes af politisk pres, hvor politikerne også prøver at "kloge" sig på områder, hvor de heller ikke kan have nødvendig viden?
Men det er naturligvis "let" for mig at hævde dette synspunkt som "meget forhenværende", men ikke helt novice udi banedrift, ganske vist fra den tid, hvor verden og jernbanedriften endnu ikke var gået af lave!;-)

Men med alle de eksperter, der kommer med indspark her på forum, kan det ikke gå helt galt.
Fortsat god søndag og tak for mange fine indlæg.

Ove af Erritsø::-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Benzinstationens historie

Benzinstationens historie. Pris 380 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak