Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Plan B for signaler på ny København-Ringsted bane (Generelt)

af UTJ, 1/10 2017, 11:50 (2371 dage siden) @ Ove Nygaard

Jeg sidder her en stille søndag morgen og undrer mig lidt over, hvilken ekspertise (på jernbaneområdet), et revisionsfirma som Deloitte ligger inde med, så vi alle sammen sidder "med tilbageholdt åndedrag" og afventer, hvad "oraklet" melder ud! Er det ikke bare et udtryk for den ansvarsforflygtigelse, som (store) offentlige projekter er offer for, og som forstærkes af politisk pres, hvor politikerne også prøver at "kloge" sig på områder, hvor de heller ikke kan have nødvendig viden?

.
Njaaah. En ekstern rapport er vel mest af alt enten 1) et udtryk for at omverdenen ikke har tillid til at den pågældende styrelse oplyser tilstrækkelig ærligt omkring projektet, eller at 2) den pågældende styrelse ikke selv formår at overbevise sine bidragydende interessenter om at projektet er nået så og så langt og vil kunne gennemføres, trods......

Hvis ikke dette var tilfældet, kunne styrelsen lige så godt skrive den selv.

Men resultatløn betyder jo på den anden side at der skal fremvises resultater, og at disse resultater skal verificeres af såkaldt uafhængige. Og resultatlønnen bliver nok ikke udløst af fordyrelser eller forsinkelser. Et forsinket oplysning om et forsinket projekt kan jo i sig selv udløse resultatløn inden da, og så er det bare med at finde en ny resultatmine man kan udvinde fra.

Mon vor gode Ove nogensinde har opnået resultatløn?

;-)

--
ئۇلغىك


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

HectorrailDSB Q341Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak