Odderbanen er færdigbygget (Generelt)
Letbanens TSF er bygget med input fra både BoStrab og SR. Reglerne for kørsel på delt og særligt tracé er meget BoStrab mens reglerne for kørsel på eget tracé mere er SR-like inden for de områder, hvor det har relevans.
På Letbanen har man jo fordel af ikke at skulle håndtere mange, herunder gamle systemer, ligesom det forsøges at slippe af med "vi plejer" dogmer (men det har jernbane-danmark det svært med).
/Jan
Hej Jan.Måske kunne man lidt "filosofisk" tænke, at forsøget med at slippe af med "vi plejer" dogmer kan have været medvirkende årsag til, at det har trukket lidt ud med godkendelsen. Men det er klart, at når man betræder nye veje, her nok nærmere "nye spor", så vil man som pionerer på letbaneområdet i Danmark uvægerligt kunne løbe ind i problemer. "Godkendelsesmyndigheden" skal jo også "betræde nye spor". Når det er sagt, så glæder man sig i sit stille sind til, at letbanen åbner, så vi kan få "min gamle bane" på sporet igen! Så har man måske "banet sporet" for de kommende letbaner.
Bedste letbanehilsener
Ove af Erritsø
Tja, noget af det, der har drillet, har BDK kæmpet med i 5 år, og er stadigt heller ikke i mål med, men af uransagelige årsager, giver det kun "den nye i klassen" problemer. Men hvis man bliver "som det plejer", hvordan kommer der så udvikling?
/Jan