Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Øresundtog rammer traktor (Generelt)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 14/11 2017, 12:59 (2354 dage siden) @ bth

Der er således i min verden intet mystisk I at informationsniveauet til de rejsende udvikler sig i takt med at information om ulykken bliver kendte.

Næ det mystiske er at rigtig mange pr definition opfatter det som om DSB bevidst fejlinformere, og at DSB taler usandt eller har skumle hensigter. Det er mystisk. :-)

Jeg vil altid mene, at passagerne har krav på den reelle årsag til aflysninger/forsinkelser - det er trods alt passagerne som virksomheden skal leve af, så hvorfor 'lyve' overfor sin kunder - en meget dum og kortsigtet strategi.

DSB er ikke gode til at fortælle den reelle årsag til forsinkelser/aflysninger. Det føles ofte som om valget står imellem 'signalfejl' eller 'tekniske problemer med toget'. Det kan så dække alt fra afsporinger/påkørsler og til der er gået ild i toget. Først senere når interessen fra pressen melder sig, begynder man at fortælle den virkelige årsag.

Jeg kender ikke DSB begrundelse for bevist at ligge informationsniveauet som de gør, men der virker ofte som om, man forsøger at 'dække' noget ind, bevist eller ubevist.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak