Øresundtog rammer traktor (Generelt)
Hej Henrik
Jeg kan forsikre dig om, at du tager fejl.
DSB er stillet overfor valget om at informere hurtigt eller præcist. Det sidste forhindrer det første og omvendt. I praksis er man derfor nød til at udvikle informationen, efterhånden som bekræftede oplysninger indløber til dem der formulerer information såvel direkte til passagererne som til medier etc.
Hvordan forhindre det første det sidste ??
Da man udsendte den første meddelelse om togbusser, så viste man, med vel nok 100% sikkerhed, at årsagen var en påkørsel af en gravemaskine og ikke en teknisk fejl på toget. Forestil dig alle passagerne der står og venter - og venter - på togbusser. Jeg tror de har større tålmodigmed hvis årsagen er alvorlig som i dag, frem for den klassiske 'teknisk fejl på toget'.
Men da det er DSB der er ansvarlig for kommunikationen, man DSB jo selvfølgelig gøre, hvad DSB finder bedst !!! - det er måske ikke altid hvad der også virker bedst overfor sin betalende kunder.