Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Øresundtog rammer traktor (Generelt)

af Peter Christensen, 14/11 2017, 23:40 (2348 dage siden) @ Henrik Hansen

Jeg spekulere bare i mit stille sind på om de sikkerhedsstyringssystemer, som anvendes, om de er blevet for omfattende? For uoverskuelige, så brugerne simpelthen ikke fatter dem?
Meget kan undgås med erfarne folk, men en lidt uerfaren mand her og en anden der og snip-snap-snude; ulykken er ude.
At der er et vidst gennemtræk hos jernbanen - det er ikke længere tjenestemænd, som bliver 35 år ved banen - bør ligeledes give anledning til en form for refleksion omkring organiseringen af sikkerhedsarbejdet og brugervenligheden.

Alt afhænger jo af brillerne - nogle vil mene at brugerne er snotdumme og burde sættes fra bestilling.
Andre, mere praktiske typer som mig selv, kan godt se idéerne bag en form for sikkerhedsstyring. Men hvad jeg hader (og gerne bekæmper internt på min nuværende arbejdsplads) er voldsomt komplicerede systemer, som ikke har bund i virkeligheden og som ikke giver nogen overblik over den reelle fare.
Faktisk finder jeg det nemmere at tygge mig gennem vores egne temmelig mange og omfattende engelsksprogende procedure igennem end whatever Trafikstyrelsen sender ud på dansk.
Og nej, jeg render ikke rundt med en folk danskere, som i et forsøg på at være internationale skriver på udenlandsk. Faktisk er en del skrevet af vores engelske (skotske) og amerikanske medarbejdere....


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Indsend billeder

Jernbanebøger

Tog, skib og fly

Tog, skib og fly. Pris 320 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak