Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Øresundtog rammer traktor (Generelt)

af mikedk2100, 15/11 2017, 12:07 (2326 dage siden) @ Carsten

Hej Henrik
Formålet med hurtig information til passagererne er vejledning i hvordan man skal forholde sig for at kunne fortsætte sin rejse. Her spiller den præcise årsag en underordnet rolle. Når bekræftede oplysninger om årsagen foreligger, suppleres der med disse. Jeg tror ikke jeg kan forklare det tydeligere.
Mvh
Carsten

Jeg er ikke enig i, at den præcise årsag spiller en underordnet rolle. Jeg er ganske klar over, at mange (stadig) ikke har andre muligheder end enten at vente på førstkommende tog eller tage med "togbussen".

Men der er også mange, som har mulighed for at ændre deres egen plan, alt efter, hvad årsagen er. F.eks. tage bilen i stedet, arbejde hjemmefra eller helt tage fri. Og der spiller den præcise årsag faktisk en stor rolle - for er det "bare" en teknisk fejl på toget, der holder og spærrer midlertidigt (og man kommer frem med et andet tog, blot med forsinkelse), eller er det en ulykke som i går, hvor folk godt kan regne ud, at banen ikke åbner resten af dagen (og folk ved, de skal kæmpe med togbusser også på hjemturen).


Mvh
Michael


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak