Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Forligskreds bakker op om ny strategi for Signalprogrammet" (Jernbanen i dag)

af bastholm, 15/11 2017, 18:49 (2351 dage siden) @ andersj

At transitionszonen mellem ERTMS og det ordinære sikringssystem bliver umiddelbart nord for Lindholm station gør at Nordjyske Jernbaner ikke kan komme til at køre direkte til Skørping fra Skagen/Hirtshals/Hjørring før 2025.
Det gør muligvis også at der ikke kan køre fjerntog (IC3) nord for Lindholm fra 2019..

Det står der ikke direkte, men læser man mellem liniere kan rejsene fra Kalundborg risikere at skulle skifte i Holbæk i adskillige år 2022-2027.

Og måske tilsvarende skift i Næstved for rejsene sydfra 2020 til 2024.

Er der nogen der er bedre informeret?


Det er også interessant at se at Deloitte mener at det vil være nemmere at installere ombordudstyr i MX og MY end ME. Det kan måske have noget at gøre med om togene skal være personførende (med styrevogn) eller ej.

Dette undrede jeg mig også over. Det er også underligt at det er nemt at installere i privatbanernes IC2 men svært i IC3....?

Jeg undre mig i det hele taget over at de vil bruge så mange penge på lokomotiver der er så gamle, det er first of class og der er kun få af dem. Det er dyrt. Giv i stedet Lokaltog og midtjyske jernbaner et tilskud til at købe nye lokomotiver med ERTMS installeret fra start. Det kan ikke betale sig at installere noget der koster mange milioner i et lokomotiv der langt over sin levetid.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Kjellerupbanen

Kjellerupbanen. Pris 390 kr.

Læs mere
De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak