Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Afsporing i Elmshorn (Generelt)

af LHJ, 15/11 2017, 20:57 (2325 dage siden) @ jmp

Uden i øvrigt at have studeret andre omtaler af uheldet kunne jeg nu fristes til at mene, at "hullet" mod Danmark ikke er (helt) lukket. Hvis man ser på billedet på FB, kan man tydeligt se køreledninger - og de må indikere "spor" - til højre for buskadset. Så mon ikke det "blot" er banen mod Westerland, der indtil videre er spærret ...?

Nix. Afsporingen er tydeligvis sket i transversalen mellem spor 1 og 2 for enden af perronerne. Spor 1 og 2 er de gennemgående hovedspor Altona-Neumünster. Sporet ude til højre er spor 3, som er overhalingsporet/Marschbahn. Om spor 3 kan benyttes under oprydningen, aner jeg ikke.

Detaljerne kan findes på http://www.openrailwaymap.org/

Jan


Nuvel, jeg havde "læst" det første billede omvendt (set i retning mod Westerland/Flensburg, men nu har jeg tjekket sporplan og kigget nærmere på diverse billeder. Jeg har dog svært ved at se, at spor 3 ikke skulle være farbart, men blokeringen af spor 1 og 2 medfører selvfølgelig under alle omstændigheder en alvorlig indskrækning af kapaciteten, og derfor må selvfølgelig en del tog aflyses/omlægges. Selvfølgelig kan der køres via Kiel og Lübeck, men det er meget besværligt, ad enkeltsporet strækning og uden el.
Så øv! Íkke helt så slemt - og næppe så langvarigt - som Rastatt, men alligevel træls ...
Godt det ikke er mig, der skal bøvle med det!
/LH


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Tagcloud

nattog liggevogne sovevogne spisevogne barvogne postvogne rejsegodsvogne styrevogne dobbeltdækkervogne remise maskindepot station banegård hovedbanegården IC2 IC3 IC4 godstog persontog materieltog arbejdstog Nærumgrisen veteranbaner jernbanefotos jernbanebilleder Movia rangerlokomotiv havnebane industrispor skinnebusser Øresundstog intercity intercitytog intercitylyn tog DSB Arriva Lokaltog

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak